Vissza a bloghoz

Philips LatteGo javítás: bekapcsolás után hibajelzés, majd teljes leállás

Philips Latte go Philips EP koszos kifolyó Pilips EP klixon és kazáncsatlakozó Philips EP szétszedve

Egy újabb Philips LatteGo automata kávégép érkezett szervizünkbe Dunakeszin, azzal a hibával, hogy bekapcsolás után csak hibajelzést adott, majd néhány próbálkozás után egyáltalán nem kapcsolt be. Az ügyfél kérte a hiba teljes feltárását, a szükséges javítást, majd ezt követően a komplett karbantartást is.

1. A hibajelenség vizsgálata

A gép szétszerelése után elsőként a kazán felületén látható vízfolyásnyomok tűntek fel. Automata kávégépeknél a vízszivárgás gyakori oka a rövidzárlatnak, ami hibajelzéshez vagy teljes leálláshoz vezethet.

A következő lépésben ellenőriztem a klixonokat (hőbiztosítékokat), amelyek a kazán túlmelegedés ellen védenek. Mindkét klixon ki volt oldva – ez önmagában is magyarázza, miért nem indul el a gép. A kérdés azonban az volt: miért oldottak ki a klixonok?

2. A hiba valódi oka: hajszálrepedés a kazán csatlakozón

Részletesebb vizsgálat után kiderült, hogy a kazán csatlakozóján egy hajszálrepedés keletkezett. Ez a repedés terhelés és nyomás alatt – például a bekapcsolást követő felfűtés során – spriccelni kezdte a vizet, közvetlenül a kazánra és a klixonokra.

  • víz spriccel a kazánra,
  • a klixonok nedvességet kapnak,
  • kioldanak,
  • a kávégép hibát jelez,

3. A javítás folyamata

A pontos hiba azonosítása után elvégeztük a szükséges javításokat:

  • Klixon csere: Mindkét hőbiztosítékot új, gyári értékekkel megegyező klixonra cseréltük, így a kazán ismét megfelelő túlmelegedés-védelemmel rendelkezik.
  • Kazán csatlakozó csere: A hajszálrepedt csatlakozó javítása nem lehetséges, ezért teljes csere történt, hogy megszűnjön a vízszivárgás és a jövőben ne okozhasson újabb rövidzárlatot.
  • Tesztelés: A javítás után a gép azonnal életre kelt, stabilan indult, hibakód nélkül.

4. Teljes karbantartás – hosszú távú megbízhatóságért

Mivel az ügyfél kérte, elvégeztük a Philips LatteGo teljes karbantartását, amely tartalmazta:

  • belső egységek teljes tisztítása
  • kifolyó cső és csatorna kitisztítása (nagyon erősen el volt tömődve)
  • LatteGo tejrendszer alapos mosása
  • tömítések cseréje
  • vízkőtelenítés és vízkőterhelés-ellenőrzés
  • mozgó alkatrészek zsírzása
  • nyomás és átfolyás ellenőrzése
  • kazán felfűtési ciklusának tesztelése

A karbantartás után a kávégép működése ismét olyan lett, mint új korában.

Összegzés

A hiba oka egy kazán csatlakozón kialakult hajszálrepedés volt, amely vízszivárgást és rövidzárlatot idézett elő; ennek következtében kioldottak a klixonok és a gép letiltott. A megfelelő javítási és karbantartási lépésekkel a Philips LatteGo újra hibátlanul működik.

Kompatibilis Philips modellek

  • EP1000
  • EP1200
  • EP1220
  • EP2020
  • EP2021
  • EP2030
  • EP2035 - LatteGo
  • EP2131 - LatteGo
  • EP2136 - LatteGo
  • EP2220
  • EP2221
  • EP2224
  • EP2230 - LatteGo
  • EP2231 - LatteGo
  • EP2235 - LatteGo
  • EP3146 - LatteGo
  • EP3221
  • EP3241 - LatteGo
  • EP3243 - LatteGo
  • EP3246 - LatteGo
  • EP3249 - LatteGo
  • EP3362
  • EP3363
  • EP3550
  • EP3551
  • EP3558
  • EP3559
  • EP4010
  • EP4050
  • EP4051
  • EP5030
  • EP5034
  • EP5035
  • EP5040
  • EP5045
  • EP5060
  • EP5064
  • EP5065
  • EP5310
  • EP5311
  • EP5314
  • EP5315
  • EP5330
  • EP5331
  • EP5333
  • EP5334
  • EP5335
  • EP5340
  • EP5345
  • EP5346
  • EP5360
  • EP5361
  • EP5363
  • EP5364
  • EP5365
  • EP5930
  • EP5934
  • EP5960
  • EP5961
  • HD8645
  • HD8648
  • HD8649
  • HD8650
  • HD8651
  • HD8652
  • HD8653
  • HD8654
  • HD8821
  • HD8822
  • HD8824
  • HD8825
  • HD8826
  • HD8827
  • HD8828
  • HD8829
  • HD8831
  • HD8832
  • HD8834
  • HD8841
  • HD8842
  • HD8844
  • HD8847
  • HD8848